reklama

Chcel sa stať futbalistom, nevedel ako a rodičia nemali peniaze. Nevzdal sa

Miro zo Starej Ľubovne sa vždy túžil venovať futbalu. Rodičia mu však nedokázali zaplatiť tréningy. Ako jeden z ôsmich súrodencov, s nezamestnaným otcom a mamou na materskej dovolenke, sa musel spoľahnúť na pomoc druhých.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Už v útlom veku sa chcel venovať futbalu

„Vždy ma to ťahalo na ihrisko. Najprv som hrával iba s kamarátmi u nás v osade. Raz som šiel po meste a videl na ihrisku partiu chalanov, ktorí hrali futbal. Chvíľu som váhal, no napokon som sa opýtal, či by som sa mohol pridať. Bez problémov ma prijali,“ vraví Miro.

Nejaký čas po pouličnom zápase si Miro uvedomil, že futbal je preňho viac, ako len hra. Chcel sa mu začať venovať aktívnejšie, no nevedel ako. Skúsil pomoc vyhľadať v komunitnom centre, kam chodieval.

„Veľmi ma prekvapilo, že prišiel sám a poprosil o pomoc. Hneď sme to začali riešiť. Spojili sme sa s jeho otcom a vyhľadali futbalový klub, ktorého členom by sa mohol Miro stať. Tam si overili jeho schopnosti a hneď ho prijali,“ hovorí Peter Gomolák, vedúci komunitného centra v Starej Ľubovni, mentor a Mirov blízky kamarát.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po prijatí do tímu však nastali problémy s financiami. „Vynaložili sme veľkú snahu na nájdenie sponzora, ktorý by Mirovi pomohol s platením členského poplatku v klube. Nikoho sme však nenašli. V tom čase sa rodina nachádzala vo finančnej tiesni, pretože ich otec prišiel o prácu. Naša snaha však nevyšla nazmar. Viacero ľudí sa o Miroslava začalo zaujímať. Sponzora sme nenašli, no v krátkom čase dostal otec rodiny pracovnú ponuku,“ objasňuje vtedajšiu situáciu Peter.

Obrázok blogu
(zdroj: Pexels.com)

Skrýva sa v ňom veľký talent

Členom klubu je už štvrtý rok, hrá za dorast. V Mirovi našli veľký talent. „Všimol som si, že je veľmi šikovný. Skutočne sa mu darilo. Obdivuhodné je, že už po dvoch týždňoch od prijatia do futbalového tímu odohral svoj prvý zápas,“ vraví Peter.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som sa Mira opýtala, ktorý zápas bol pre neho najvýznamnejší, hneď si spomenul na košický turnaj spred dvoch rokov. Súperili s tímami z Košíc, Prešova a Michaloviec. Jeho tím zo Starej Ľubovne vtedy turnaj vyhral.

Nie je len futbalista

Popri škole a futbale stíha navštevovať aj komunitné centrum, kde ho zaujímajú rôzne krúžky a kurzy. „Chodím na fotografický krúžok, ale vyskúšal som si aj divadelný. Taktiež nás učia narábať s financiami,“ povedal Miro.

Na jeho stene síce visia medaily, no je aj bratom a študentom. „Doma nás je desať. Mám sedem súrodencov a som najstarší. Mama je na materskej, otec pracuje v rómskej hliadke. Viacerí z rodiny navštevujeme komunitné centrum. Dve moje sestry dokonca študujú v meste, ich mentori im pomohli dostať sa na školu. Ja študujem stolárstvo v osade, ale po absolvovaní školy plánujem odísť do Košíc študovať šport.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pridáte sa?

Mentorský program ETP Slovensko už od roku 2009 vedie deti a mládež (spočiatku aj dospelých) zo segregovaného prostredia cez pomyselný most z generačnej chudoby do sveta strednej triedy. O jeho úspechu hovorí i to, že až 78% mentorovaných detí študuje alebo už doštudovalo na strednej škole. Od októbra tohto roku rozšírilo ETP svoj mentorský program o online mentoring s názvom Schopné deti.

Aj vy môžete pomôcť, aby rómske deti mali lepšiu budúcnosť. Prostredníctvom projektu Schopné deti -http://schopnedeti.sk sa staňte online mentorom. 

Sledovať aktivity ETP môžete aj na FB -https://www.facebook.com/etpslovensko/

ETP Slovensko

ETP Slovensko

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

ETP Slovensko je nezisková konzultačno-vzdelávacia organizácia. Sprevádzame našich klientov životom, pomáhame im “od kolísky po kariéru". Viac o nás nájdete tu: http://etp.sk Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu